Ekološko obrazovanje je već dugo vremena komponenta nastavnog plana i programa u školama širom svijeta. Često vidimo nastavni kadar i učenike kako u svojim školama sprovode programe čišćenja dvorišta, razdvajaju otpad, učestvuju u akcijama sadnje drveća, te podižu svijest o značaju eko tema. Međutim, ESG koncept je mnogo šira priča od „zelenih aktivnosti“ te odražava širi skup odgovornosti.
Pored ekoloških aktivnosti, postaje neophodno uključiti i pitanja društvene komponente i rukovođenja ove tema unutar obrazovnih institucija na način koji će zaista imati utjecaj na formiranje mladih ljudi koji žele znati da njihova budućnost ide u pravom smjeru. ESG znači biti transparentan, poboljšati sebe, svoje procese, poštovati planetu i njene stanovnike, komunicirati otvoreno, raditi moralno, etički i savjesno.
Kako početi?
Obrazovni programi mogu obuhvatati praktično uključivanje učenika i njihovu izloženost različitim pitanjima, perspektivama i interaktivnim diskusijama u segmentima inkluzivnosti, digitalizacije, ekologije, volonterizma.
Međutim, prije svega potrebno je organizovati radionice za nastavni kadar koje trebaju ukazati na njihovu ulogu u cijelom procesu te koje će im pomoći da shvate ključna ekološka, društvena i upravljačka pitanja, fokus i viziju obrazovne institucije u ovoj oblasti, te korist od primjene ovakvog koncepta kako za njih tako i za učenike, školu i zajednicu u kojoj obrazovna institucija djeluje.
Primjer koji se može slijediti
Jedan od dobrih primjera je Galileo Global Education, internacionalna privatna obrazovna institucija koja se fokusira na četiri stuba: dobro upravljanje, unaprjeđenje iskustva učenika i rad na inkluziji svih učenika, digitalna tehnologija i zaštita podataka, vođenje održivih kampusa i ureda. U okviru ove obrazovne organizacije, pojedinačne škole širom svijeta imaju slobodu razvijati vlastite ESG strategije u skladu cjelokupnom vizijom. Stoga, škole prilagođavaju svoje strategije okolnostima, obrazovnim prioritetima i očekivanjima interesnih grupa na lokalnim tržištima.