Prehrambena industrija ima značajan utjecaj na planetu, ljude i standarde upravljanja. Kompanije u ovom sektoru su primorane da u obzir uzmu održivost kao sastavni dio svoje poslovne strategije – od smanjenja emisija CO2 i upotrebe vode do osiguravanja fer radne prakse i transparentnosti lanca dobavljača.
Jedan od pozitivnih primjera je Starbucks™ koji je kroz svoju misiju predan očuvanju resursa na način da planeti daje više nego što uzme: “Cilj 2023 je da pohranimo više CO2 nego što emitujemo, da eliminišemo otpad i sačuvamo i obnovimo više slatke vode nego što koristimo.” Na ovom linku možete pročitati više informacija o koracima koje ova kompanija poduzima kako bi kroz pet fokusnih aktivnosti postigla ESG ciljeve do 2030. godine.
U nastavku su neke aktivnosti koje kompanije u prehrambenoj industriji mogu implementirati kako bi bile usklađene sa pojedinim ESG standardima.
Možda ste već poduzeli korake kako biste vaše poslovanje učinili održivim – poput smanjenja otpada, prelaska na recikliranu ambalažu i ukidanja plastike za jednokratnu upotrebu – ali da li su vaši dobavljači jednako posvećeni ESG inicijativama? Možete ispitati kvalitet vašeg lanca dobavljača te razmotriti rad sa dobavljačima koji imaju relevantne certifikate održivosti koji su pokazatelj o tome odakle dolaze sirovine, ko ih prerađuje i koje prakse se primjenjuju.
Ukoliko je moguće, prijedlog je da kupujete lokalno te na taj način smanjite emisije iz transporta i podržite lokalnu ekonomiju. Koristite najnovije tehnološke alate kako biste pomogli u smanjenju bacanja hrane kroz bolji inventar i naručivanje.
Pokušajte smanjiti korištenje plastike za jednokratnu upotrebu (npr. ambalažu, plastični pribor, slamke) te ih zamijenite ambalažom za višekratnu upotrebu. Koristite ekološke proizvode za čišćenje te nastojte investirati u energetski efikasnu opremu. Mnogi naizgled „mali“ koraci će vremenom postati značajni.
Neki zemljoradnici uništavaju zemljište, koriste štetne pesticide, te doprinose visokoj emisiji zbog transporta. Stoga se neke kompanije odlučuju za rad sa dobavljačima koji su prešli na vertikalnu poljoprivredu. U poređenju sa tradicionalnim farmama, vertikalne farme koriste manje resursa, niže emisije i smanjuju transport locirajući rad blizu mjesta potrošnje. Vertikalne farme uzgajaju proizvode bez pesticida u kontroliranim, zaštićenim sredinama. Ove farme također troše do 98% manje vode od tradicionalnih farmi.
Potrošači žele da vide da su organizacije posvećene održivom i etičkom izvoru sirovina, sigurnim i transparentnim lancima nabavke, smanjenju CO2, korištenju održive ambalaže i pravednom ophođenju prema zaposlenima. Implementacijom ovakvih praksi gradite vaš brend i reputaciju te širite zajednicu svojih potrošača i kupaca.