Brige o klimatskim promjenama i ekološkoj održivosti sve više utiču na ponašanje na radnom mjestu i potrošače koje čine generacija Z i milenijalci. U 2024. godini, kompanija Global Business Services Deloitte objavila je istraživanje koje obuhvata preko 22.800 osoba - Gen Z (rođenih između 1995. – 2005.) i milenijalce (rođenih 1983. – 1994.) širom svijeta - Sjeverna i Južna Amerika, Zapadna i Istočna Evropa, Bliski istok i Afrika.
Prema istraživanju, više od 40% ispitanika u svakoj grupi se izjasnilo da su napustili posao ili planiraju to uraditi u budućnosti zbog zabrinutosti za klimu, a skoro dvije trećine kažu da bi platili više za kupovinu ekološki održivih proizvoda.
Jedan od ključnih nalaza izvještaja bio je veliki značaj koji ispitanici pridaju svrsi na radnom mjestu, pri čemu je 86% generacije Z i 89% milenijalaca izjavilo da je osjećaj svrhe važan za cjelokupno zadovoljstvo poslom, dok je polovina Gen Z i preko 40% milenijalaca reklo da su odbili zadatke ili projekte na osnovu svojih ličnih uvjerenja jer smatraju da aktivnosti kompanije imaju negativan utjecaj na okoliš, mentalno zdravlje zaposlenika ili ravnotežu između posla i života.
Istraživanje je pokazalo da su uvjerenja ispitanika vezana za održivost imala značajan utjecaj na ponašanje i izbore na radnom mjestu:
- 75% ispitanika izjavilo da je angažman organizacije u zajednici i društveni uticaj važan faktor kada se razmatra potencijalni poslodavac,
- 46% generacije Z i 42% milenijalaca reklo je da su ili planiraju da promijene posao ili industriju zbog zabrinutosti za uticaj na životnu sredinu, u odnosu na 42% i 39% prošle godine,
- 59% i 62% ispitanika generacije Z i milenijalaca izjasnilo se da uzima u obzir uticaj kompanija na životnu sredinu prije nego što prihvate posao, u odnosu na 55% i 54% prošle godine.
Anketa je istakla neka od ključnih oblasti u koje bi ispitanici željeli da vide da njihovi poslodavci ulažu u borbu protiv klimatskih promjena, a najbolji odgovori uključuju edukaciju i obuku zaposlenih o tome kako da budu održiviji. Više od polovine ispitanika reklo je da vrše pritisak na svoje poslodavce da poduzmu mjere u vezi s klimatskim promjenama, a više od tri četvrtine vjeruje da bi vlade trebale više podsticati preduzeća da se pozabave klimatskim promjenama.
Podaci preuzeti sa: https://www.esgtoday.com/more-than-40-of-gen-z-millennials-would-change-jobs-over-climate-concerns-deloitte-survey-finds/