Dobar primjer marketinške kampanje koja je promovisala ideju o održivoj potrošnji dolazi od kompanije Patagonia, proizvođača odjeće koji se već dugo fokusira na održivost i zaštitu okoliša. Patagonia je poznata po svojim inovativnim i provokativnim kampanjama, koje ne samo da podstiču prodaju proizvoda, već i podižu svijest o ekološkim pitanjima.
Za Crni petak, Patagonia je pokrenula kampanju pod nazivom “Don’t buy this jacket”, objavivši oglas u “The New York Times” u kojem potrošače poziva da razmisle prije nego se odluče na kupovinu. Oglas je prikazivao jedan od njihovih najpopularnijih proizvoda, R2® jaknu, uz slogan koji je potrošače poticao na razmišljanje o uticaju potrošnje na okoliš.
Marketinška strategija
Kompanija je iskoristila jedan od najvećih dana kupovine u godini da promoviše ideju o održivoj potrošnji. Poruka kampanje bila je usmjerena na smanjenje kupovine, recikliranje starih proizvoda i podsticanje na razmišljanje o stvarnom uticaju na okoliš. Patagonia je iskoristila ovu kampanju kako bi promovirala svoj program recikliranja i naglasila važnost dugovječnosti proizvoda.
Rezultati
Iako se na prvi pogled čini paradoksalnim, kampanja “Don’t buy this jacket” značajno je povećala prodaju proizvoda i ojačala poziciju branda kao lidera u održivom poslovanju. Kampanja je također potaknula javnu raspravu o potrošnji i održivosti, postižući svoj cilj podizanja svijesti o ekološkim pitanjima.
Kompanijina otvorenost ka ekološkim izazovima i pozivanje potrošača da budu dio rješenja umjesto problema, omogućila je duboku emocionalnu povezanost s ciljnom publikom.
Kampanja “Don’t buy this jacket” primjer je kako kompanije marketing mogu iskoristiti ne samo za promociju svojih proizvoda, već i za vođenje važnih razgovora o održivosti, odgovornoj potrošnji i potrebi za promjenom našeg odnosa prema okolišu.