Svima je poznata tradicionalna definicija kapitala kao akumuliranog bogatstva u obliku investicija, fabrika i opreme. Prirodni kapital, s druge strane, obuhvata resurse koje koristimo, kako neobnovljive (nafta, ugalj, prirodni plin) tako i obnovljive (šume, rijeke, mora). Čovjek prirodne resurse često stavlja u kontekst materijala koje koristi iz prirode, ali ti resursi imaju mnogo značajniju ulogu. Živi sistemi nas hrane, štite, liječe i omogućavaju nam da dišemo. Zdrava životna sredina nam daje čist vazduh i vodu, stabilnu klimu, umjerene padavine, produktivnost okeana i plodno tlo.
Kako do prirodnog kapitalizma?
Put do prirodnog kapitalizma uključuje značajne promjene u poslovnim praksama koje su međusobno povezane i koje kompanijama mogu donijeti velike poslovne prilike. Prije svega, potrebno je povećati produktivnost prirodnih resursa odnosno smanjiti rasipničko i destruktivno iscrpljivanje resursa. Kroz promjene u dizajnu i tehnologiji proizvodnje, vizionarske kompanije kroz svoje dugoročne planove poslovanja razvijaju načine da optimizuju korištenje prirodnih resursa – energiju, minerale, vodu, šume – čak i do 100 puta više nego što se to čini danas. Ovakve uštede resursa često u dugoročnom periodu donose veću dobit kompanijama uz istovremeno kreiranje zdravije planete.
Prirodni kapitalizam ne teži samo smanjenju otpada već i eliminaciji samog koncepta otpada. U zatvorenim proizvodnim sistemima, imitirajući prirodne procese unutar proizvodnog pogona, svaki izlaz ili se bezopasno vraća ekosistemu kao hranjiva tvar (poput komposta) ili postaje ulaz za proizvodnju drugog proizvoda. Takvi sistemi mogu biti dizajnirani da eliminišu upotrebu toksičnih materijala.
Reinvestiranje u prirodni kapital je jedan od načina kako kompanija može poslovati. Kako bi kompanije mogle nastaviti koristiti prirodne resurse, potrebno je da obnove, održe i prošire postojeće ekosisteme planete. Kompanije se suočavaju sa većim troškovima koje generiše pogoršano stanje ekosistema u cijelom svijetu te je upravo to jedan od razloga zbog kojeg kompanije, dugoročno gledano, moraju investirati u nove tehnologije te obnavljati prirodne resurse.
Zaključak može biti da poslovanje u skladu sa principima prirodnog kapitalizma za kompanije stvara novu poslovnu vrijednost a planetu čuva za buduće generacije.