Istraživanja pokazuju da značajni ESG rezultati smanjuju trošak kapitala kompanija što rezultira jeftinijim kreditima i boljim kotiranjem dionica. Investitori postaju ekološki i društveno svjesniji utjecaja svojih investicijskih odluka te gravitiraju prema kompanijama koje odražavaju te vrijednosti. Dodatno, investicijske strategije zasnovane na sentimentu koji je prisutan na društvenim mrežama je u porastu, a društvene mreže postaju važan izvor informacija posebno za mlađe generacije.
Kada je osnivač Tesle, Elon Musk, na ličnim društvenim mrežama izrazio svoj stav o ESG-u u junu 2023. godine da je „ESG đavo“, to je rezultiralo značajnim fluktuacijama cijena kriptovaluta poput Dogecoina i dionica Tesle. Međutim, dok je Musk ismijavao ESG, istraživanje je pokazalo da se mnoge kompanije sve više okreću društvenim mrežama kako bi iskomunicirale svoje ESG tvrdnje.
ESG na društvenim mrežama
Nedavno istraživanje ispitalo je kako su ESG objave kompanija na društvenim mrežama uticale na njihove finansijske rezultate, a posebno na njihovu cijenu kapitala. Analizirane su objave na Twitteru (sada X) između 2015. i 2022. godine od strane kanadskih firmi koje su bile u indeksu S&P/TSX. Od 239 firmi uključenih u indeks, utvrđeno je da 185 ima Twitter nalog. Tokom posmatranog perioda, broj firmi koje koriste platformu društvenih medija porastao je. U 2008. godini manje od 10 posto ovih firmi koristilo je Twitter, ali se taj postotak povećao na skoro 80 posto do 2022. godine.
Kako se sve više kompanija okretalo društvenim mrežama, rasla je i angažovanost firmi po ESG pitanjima. Dok je nešto manje od dva posto ukupnih tvitova ovih firmi bilo vezano za ESG u 2016. godini, do 2022. godine taj broj je premašio osam posto.
Zanimljivo je da su kompanije koje su najaktivnije objavljivale o svojim ESG obavezama ujedno bile i najveći emiteri stakleničkih plinova. Na primjer, oni u sektorima energetike, industrije, materijala i komunalnih usluga predstavljali su najznačajniji udio tvitova o okolišu. Iste te kompanije odgovorne su za preko 95 posto emisija stakleničkih plinova u industriji proučavanih kompanija.
Da li je sav trud ovih firmi da promovišu svoj ESG imidž na društvenim mrežama odjeknuo kod investitora? Prema istraživanju, odgovor je ne.
Nesklad komunikacije i stvarnih aktivnosti
Istraživanje je otkrilo nesklad između korporativnih ekoloških poruka na društvenim mrežama i aktivnosti koje kompanije poduzimaju. Za mnoge kompanije, njihove objave vezane za ESG čini se da su se više odnosile na upravljanje imidžom nego na signaliziranje stvarne posvećenosti pitanjima zaštite okoliša. Ovo bi moglo ukazivati na greenwashing – praksu u kojoj kompanije projektuju ekološki prihvatljiv imidž bez stvarnih značajnih napora da poboljšaju svoj uticaj na okolinu.
Prema ovom istraživanju, investitori su više skeptični prema korporativnim porukama koje nisu suštinski potkrijepljene podacima, a obzirom na uočenu selektivnost objavljivanja informacija i nedostatak praćenja.
ESG nije “đavo” već poslovna strategija, ali može biti “đavolski teško” uvjeriti investitore u istinske ESG aktivnosti putem društvenih medija. Bez potkrepljivanja svojih tvrdnji, kompanije rizikuju gubitak kredibiliteta u okruženju u kojem su autentičnost i odgovornost najvažniji.