GRI standardi u izvještavanju o održivom poslovanju

Globalna inicijativa za izvještavanje (GRI) je međunarodno, nezavisno tijelo koje pruža široko priznat okvir za izvještavanje o održivosti. Osnovano je 1997. godine kao rezultat saradnje između Programa Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP) i Koalicije za ekološki odgovornu ekonomiju (CERES). GRI standardi predstavljaju formu nefinansijskog izvještavanja. Primjenjujući ove standarde kompanije treba da izvrše procjenu materijalnosti kako bi definisale teme održivosti koje su najvažnije za njihovo poslovanje i interesne grupe.

Struktura GRI standarda 

Tri univerzalna standarda koji obuhvataju 59 tema su GRI 101, GRI 102 te GRI 103, dok se tri seta modula dijele  na: 

  • ekonomsko područje (standardi GRI 200): ekonomski modul čini set od 7 standarda te 13 tema. Fokusirani su na ekonomski učinak, prisutnost na tržištu, indirektne ekonomske učinke te postupke javne nabave. 
  • okolišno područje (standardi GRI 300): okolišni modul čini set od 8 standarda te 32 teme, a fokusirani su na prirodne izvore energije, usklađenost s okolišem te procjenom dobavljača. 
  • društveno područje (standardi GRI 400): društveni moduli obuhvaćaju 19 standarda i podijeljeni su na 40 tema. Ova skupina standarda fokusirana je na radne odnose, ljudska i radnička prava te odgovornost prema društvu.

Prednosti primjene GRI standarda za izvještavanje

  • Transparentnost: GRI standardi zahtijevaju od organizacija da izvještavaju o svom učinku održivosti na transparentan i pristupačan način, što može pomoći u izgradnji povjerenja među interesnim grupama.
  • Donošenje odluka: organizacije mogu steći uvid u svoje ekološke, društvene i ekonomske uticaje, te samim tim imati bolju platformu za buduće bolje donošenje odluka i raspodjelu resursa.
  • Upravljanje rizicima: GRI standardi zahtijevaju od organizacija da identifikuju i izvještavaju o rizicima održivosti, što može pomoći u ublažavanju potencijalnih negativnih uticaja na životnu sredinu, društvo i poslovanje.
  • Konkurentska prednost: posvećenost održivosti i privlačenje kupaca, investitora, radne snage.