ESG i održivost postaju ključne mjere za rangiranje turističkih destinacija. Rangiranje Indeksa razvoja putovanja i turizma 2021. (TTDI) objavljeno u maju 2022. godine od strane Svjetskog ekonomskog foruma navodi “Održivost putovanja i turizma” kao jedan od ključnih stubova za određivanje privlačnosti turističkih destinacija. Izvještaj je istakao ključne okolišne i održive izazove s kojima se suočava regija Bliskog istoka i sjeverne Afrike, uključujući nestašicu vode i zagađenje zraka. Ekonomije u Evropi i centralnoj Aziji su svjetski lideri u održivosti okoliša, čineći više od polovine zemalja u TTDI koje postižu iznadprosječne rezultate za ovaj stepen.
Okolišni trendovi
Sve više raste svijest potrošača kada je u pitanju procjena uticaja putovanja na okoliš. Kao rezultat toga, kompanije u turističkoj industriji usklađuju se s ovim pomakom. Prijevozne korporacije, poput avio-kompanija i kompanija za krstarenje, suočavaju se s povećanom potražnjom za održivim i alternativnim gorivima radi smanjenja ugljičnog otiska. Osim toga, brojni hoteli su uveli programe energetske učinkovitosti i recikliranja u svoje poslovanje.
Društveni trendovi
Nove turističke destinacije usmjerene su na ulaganja u lokalne zajednice putem lokalizacije lanca opskrbe kroz promovisanje lokalne proizvodnje hrane i pića i obrazovnih programa koji podržavaju prosperitet određenih regija. Nadalje, obnovljen fokus na društvo i društvenu odgovornost izričito je primijećen u vezi s radnom snagom, spolom, raznolikošću, zajednicom, geopolitičkim pitanjima, ljudskim pravima i jednakom platom.
Upravljački trendovi
Industrija svjedoči općenitim poboljšanjima u izvještavanju o održivosti i transparentnosti, posebno kod glavnih turističkih pružatelja usluga poput avio-kompanija i hotelskih lanaca. Ovi igrači koriste međunarodne standarde, certifikate i smjernice o održivom turizmu (npr. Rezolucije UN-a o održivom turizmu) kako bi poboljšali svoje upravljanje.
Ključni igrači u globalnom turističkom sektoru već su krenuli sa prilagodbom svojih strategija te poslovnih i operativnih modela. Rastuća svijest potrošača o uticaju putovanja na prirodu i zajednice sve više će se odražavati na odlučivanje putnika o tome kako, gdje i kada putovati. Stoga, kompanije i vlade u turizmu trebaju biti svjesne prilika i mogućnosti koje ESG politike nude kako bi na kraju zadovoljile zahtjeve potrošača i osigurale dugoročni uspjeh.
Primjeri hotelskih lanaca koji su usvojili ESG prakse u turizmu uključuju Marriot, Hilton, Accor, Four Seasons i Valamar Riviera. Ovi lanci hotela su prepoznali važnost uključivanja okolišne i društvene odgovornosti u svoje poslovanje, te su usvojili mjere za smanjenje uticaja na okoliš, podršku lokalnim zajednicama i poboljšanje dobrobiti zaposlenika. Valamar Riviera je posebno istaknuta kao primjer najbolje prakse u turističkom sektoru u Hrvatskoj za svoju ESG strategiju.
Svjesnim odabirom i podržavanjem poslovnih subjekata koji prioritet daju ESG načelima, turisti mogu doprinijeti promicanju održivih i odgovornih praksi u turističkoj industriji:
- Odabirom održivih opcija: odaberite ekološki prihvatljive smještajne kapacitete, ture i aktivnosti koje prioritet daju očuvanju okoliša i podržavaju lokalne zajednice.
- Poštivanjem lokalne kulture i zajednice: budite svjesni lokalnih običaja, tradicija i praksi zajednice. Podržite lokalne poslovne subjekte kupnjom njihovih proizvoda i poštivanjem njihovog načina života.
- Smanjenjem uticaja na okoliš: podržavajte odgovorni turizam smanjenjem otpada, štednjom vode i energije te poštivanjem divljih životinja i prirodnih staništa tokom putovanja.
- Informisanošću: istražite i odaberite turističke kompanije koje su transparentne u vezi s ESG praksama i podržavaju inicijative koje se podudaraju s vašim vrijednostima.
- Transparentnošću: podijelite svoja pozitivna iskustva o turističkim kompanijama koje promiču održivi turizam i pružite konstruktivne povratne informacije onima koji imaju potencijal poboljšati svoje ESG napore.