
Industrija automobila je već dugo suočena s izazovima u pogledu njenog uticaja na okoliš i klimu. ESG ima značajan uticaj na sve vodeće kompanije u automobilskoj industriji. Sektor automobilske industrije podložan je certificiranjima i standardima koje kompanije moraju ispuniti kako bi pokazale svoju posvećenost održivosti. Neki od ESG trendova u ovom sektoru su:
-
- Električna vozila (EV): prelaz na električna vozila potaknut je potrebom za smanjenjem emisija ugljika i borbe protiv klimatskih promjena. Mnogi veliki proizvođači automobila ulažu velike napore u EV i postavljaju ambiciozne ciljeve za elektrifikaciju svojih voznih parkova.
- Održivi lanac dobavljača: automobilska industrija se sve više fokusira na stvaranje održivog lanca dobavljača kroz odgovorno nabavljanje sirovina, smanjenje otpada i promicanje etičkih praksi u lancu dobavljača.
- Društvena odgovornost: kompanije iz automobilske industrije naglašavaju svoju društvenu odgovornost promicanjem raznolikosti i inkluzije, podržavajući zajednice u kojima posluju, te unaprjeđujući radne uslove za svoje zaposlenike i dobavljače.
- Cirkularna ekonomija: kompanije nastoje smanjiti otpad i stvoriti zatvoreni sistem za materijale i proizvode. To uključuje upotrebu recikliranih materijala i stvaranje rješenja za kraj životnog vijeka vozila.
Ova industrija nije samo jedan od najvećih potrošača energije i resursa, već i značajno doprinosi emisiji stakleničkih plinova. Stoga je potreba za održivim poslovnim praksama postala ključno pitanje. Kompanije u ovoj industriji se fokusiraju na:
-
- Smanjenje emisija stakleničkih plinova: mnoge kompanije postavljaju ambiciozne ciljeve smanjenja emisija i izvještavaju o svom napretku u postizanju tih ciljeva.
- Biranje dobavljača: postoji sve veći pritisak na kompanije automobilske industrije da objave društvene i okolišne utjecaje svojih lanaca dobavljača, uključujući pitanja poput prisilnog rada, krčenja šuma i emisija ugljika.
- Naglasak na različitosti i inkluziju: važnost različitosti i inkluzije u vođenju poslovanja i izvještavanje o tome.
- Integracija ESG-a u poslovnu strategiju: integrisanje ESG koncepta u svoje poslovne strategije, umjesto da održivost tretiraju kao zasebno pitanje.
- ESG izvještavanje: investitori i druge interesne grupe (stakeholders) žele i traže transparentno ESG izvještavanje. Izazovi izvještavanja su: kompleksnost lanca dobavljača (izračun Scope 3/ Obim 3 emisija stakleničkih gasova), finansijski i ljudski resursi, kvalitet i dostupnost podataka.
Proizvođači automobila sve više promovišu ESG kao centralni dio svojih vrijednosti. Pritisak sa kojim se ova industrija susreće je veliki kako iznutra tako i izvana. Značajan izazov je upravljati tranzicijom na profitabilan način, jer bez toga inovacije i opstanak neće biti mogući, bez obzira na snagu ESG referenci. Nisu sve kompanije u istom položaju kada su u pitanju sposobnosti i ulaganja u materijalne teme koje su najvažnije za industriju. Razumijevanje načina na koji su kompanije pozicionirane i rangirane u najznačajnijim temama mogu biti vodeći indikator za njihovo buduće poslovanje i poziciju na tržištu. Prema GlobalData’s izvještaju, ESG in Automotive, vodeći u industriji po pitanju ESG-a su: BMW, Tesla, Geely, and Hyundai Motor.
U julu 2020. godine, BMW je objavio svoj desetogodišnji plan do 2030., kojim namjerava smanjiti emisije CO₂ po vozilu za najmanje 33% u rasponima 1 do 3 od bazne 2019. godine. Do 2030. godine, najmanje 50% globalne prodaje BMW-a trebalo bi biti od prodaje potpuno električnih modela a očekuje se da će potpuna ugljična neutralnost biti postignuta 2050.
Grupa također tvrdi da od 2020. njezini proizvodni pogoni širom svijeta dobivaju 100% električnu energiju iz obnovljivih izvora. U BMW ističu da su njihovi proizvodni pogoni i lokacije postale neto ugljično neutralne od 2021. godine.
BMW je smanjio količinu kobalta u svojim katodama baterija na manje od 10%, dok njegovi električni motori više ne zahtijevaju upotrebu rijetkih zemljanih metala.
Prema informacijama navedenim u Hyundaijevoj Strategiji 2025., kompanija cilja na 8% do 10% tržišnog udjela električnih vozila (EV) do 2040. i prodaju 560.000 baterijskih EV-a godišnje do 2025. godine.
Namjeravaju ponuditi potpuno elektrificiranu liniju na glavnim tržištima do 2040. Kao i drugi japanski proizvođači automobila, ova strategija uključuje vozila na gorive ćelije uz električnu bateriju.