Kako se prodaja putem interneta konstantno povećava, održivost u on line prodaji postaje sve relevantnija. Pogodnost dostave proizvoda ima i svoj ekološki uticaj. U najvećim urbanim područjima širom svijeta, procjenjuje se da će emisije ugljika, zbog logistike koju sa sobom nosi on line prodaja, doseći oko 25 miliona metričkih tona CO₂ do 2030. godine. Od on line trgovinskih maloprodajnih kompanija očekuje se da osiguraju ekološki prihvatljiviji lanac snabdijevanja i zadovolje sve zahtjevnije potrošače koji žele brzu i jeftinu dostavu.
Smanjenje ugljičnog otiska e-trgovine
Osim transporta i dostave, emisije ugljika se povećavaju i kroz količine narudžba te vraćanje trgovcima. Procjenjuje se da je samo u 2022. godini preko četiri milijarde tona vraćenih artikala završilo na deponijama u Sjedinjenim Američkim Državama. Transport te robe je u 2022. godini proizveo 24 miliona metričkih tona emisija ugljičnog dioksida. U istoj godini, jedno britansko istraživanje pokazalo je da je polovina povrata modnih proizvoda kupljenih online, a koji nisu mogli biti ponovo prodati, završila na deponijama.
U kontekstu ekološkog uticaja, emisije od 24 miliona metričkih tona CO2 su ekvivalent emisijama koje proizvede oko 5,2 miliona putničkih automobila u jednoj godini. Ove emisije bi zahtijevale oko 400 miliona stabala koja bi rasla 10 godina da apsorbuju ovu količinu CO₂.
U poređenju sa državama to je otprilike godišnja emisija CO₂ zemlje poput Slovačke ili Bolivije. Sličan nivo emisija proizvodi velika termoelektrana na ugalj (snage 3-4 GW) u jednoj godini. Kada govorimo o avio letovima to je ekvivalent otprilike 120 miliona transatlantskih letova (npr. New York – London) u ekonomskoj klasi.
Sporazum iz Pariza, koji je stupio na snagu 2016. godine, pozvao je države i kompanije da smanje emisije ugljika kako bi globalno zagrijavanje ostalo ispod 2°C — po mogućnosti ispod 1,5°C. Poput hiljada drugih organizacija, i trgovci koji posluju putem on line-a počeli su smanjivati svoje emisije iz Opsega 3, koje su najviše povezane s distribucijom i transportom robe. Iako je kompenzacija emisija ugljika važna, ona je samo jedan aspekt održivosti kada govorimo o on line prodaji. Poslovni subjekti se suočavaju s izazovom implementacije dodatnih mjera kako bi postigli potpunu cirkularnost — osiguravanjem lakše reciklaže proizvoda, poboljšanjem efikasnosti proizvodnje i partnerstvom s drugim održivim dobavljačima.
Potrošači ostaju oprezni
Ekološki osvješteni potrošaći brzu dostavu doživljavaju kao štetnu za okoliš i stoga razmatraju alternative, preispitujući mit o dostavi u roku od jednog dana. Više od trećine kupaca u Sjedinjenim Američkim Državama ne bi imalo ništa protiv da na isporuku čekaju i do pet dana ako bi zauzvrat dobili određeni podsticaj. Još veći broj online kupaca podržava ideju objedinjavanja svih narudžbi tokom sedmice i njihove isporuke u unaprijed dogovorenom terminu. U Latinskoj Americi, online kupci su istakli desetine različitih karakteristika koje proizvod čine istinski održivim — od izvora materijala do dizajna i funkcionalnosti. Bez obzira na to da li je vrijeme greenwashinga prošlo ili ne, ekološki osviješteni potrošači i dalje su vrlo pažljivi.
Dio teksta preuzet sa: https://www.statista.com/topics/8200/sustainability-in-e-commerce/