U Italiji je 2020. godine uvedena obavezna edukacija o klimatskim promjenama u državnim školama, čime je Italija postala prva zemlja na svijetu koja je uključila ovu tematiku u redovni nastavni plan.
Inicijativa je nastala kao odgovor na rastuće ekološke izazove i potrebu da se mladi kroz obrazovanje uključe u borbu protiv klimatskih promjena. Program uključuje predmete koji se fokusiraju na održivost, zaštitu okoliša i odgovorno upravljanje resursima. Svaka škola godišnje mora posvetiti 33 sata (približno jedan sat sedmično) učenju o klimatskim promjenama i temama održivog razvoja. Cilj ove inicijative je staviti okoliš i društvo u središte obrazovnog sistema, omogućavajući mladima da razviju svijest o globalnim ekološkim izazovima i steknu znanja potrebna za održivu budućnost.
Nastavni plan uključuje učenje o klimatskim promjenama kroz različite predmete, poput geografije, matematike i fizike, gdje se svaki predmet obrađuje iz perspektive održivog razvoja. Za mlađe uzraste, obrazovanje se bazira na pričama koje naglašavaju vezu s prirodom, dok se za starije učenike fokus stavlja na tehničke aspekte klimatskih promjena i ciljeve održivog razvoja UN-a.
U Gimnaziji Carlo Porta u Milanu, učenice i učenici učestvuju u projektima kao što su Eko-patrole, gdje prate energetske resurse škole, organizuju akcije reciklaže, te redovno održavaju radionice o smanjenju plastičnog otpada i promovišu zdrav način života među svojim vršnjacima.
U okviru praćenja energetskih resursa škole, učenice i učenici nadgledaju i analiziraju potrošnju energije u školi, uključujući potrošnju struje, grijanja, vode i drugih resursa. Cilj ove aktivnosti je identifikovati načine na koje se energija može efikasnije koristiti, smanjiti potrošnja i troškovi, te podići svijest o održivom korištenju resursa u školi.
Također, učenice i učenici su uključeni u širu zajednicu kroz aktivnosti sa lokalnim nevladinim organizacijama koje se bave očuvanjem okoliša. Ovi projekti nisu samo teorijski, već školskom uzrastu omogućavaju da svojim radom direktno doprinesu smanjenju ekološkog otiska škole.
Još jedan zanimljiv primjer je saradnja sa privatnim sektorom i univerzitetima kroz inicijative poput Wharton Global Youth Programa, gdje se koriste mini platforme za učenje koje omogućavaju učenicama i učenicima srednjih škola da istražuju i analiziraju ESG principe, čime stiču osnovne kompetencije za buduće karijere u oblastima održivosti i društveno odgovornog poslovanja.
Ove inicijative pokazuju kako obrazovni sistem u Italiji postaje model za integraciju ESG vrijednosti, omogućavajući mladima da kroz edukaciju i praktične projekte budu pokretači promjena u zajednici a i šire.