Razmatranje društvenih pitanja znači procjenu načina na koji kompanija upravlja odnosima sa svojom radnom snagom i kako doprinosi zajednici u kojoj posluje. Slično kao i okolišna komponenta (E- environment), društveni aspekt (S – social) ESG-a pokriva brojne i složene izazove.
Potrošači i kupci koji se fokusiraju na “S” komponentu mogu imati vrlo različite poglede na to koje su najvažnije teme i koje kompanije na njih odgovaraju na odgovarajući način. Sprovedeno istraživanje pokazuje da 57% kupaca mlađih od 45 godina preferira kupovinu koja ima društveni uticaj a ne samo ekološki. Među mlađim od 25 godina, ovaj procenat raste na 67%.
Postoji više razloga zašto se mlađe generacije žele fokusirati na društveni aspekt ESG-a. Neka od pitanja koja se ističu u istraživanju a koja su bitna mladim ljudima prilikom donošenja odluke su: zdravlje i dobrobit, rasna nejednakost, društvena nejednakost, prihodi i finansijska inkluzija.
Način na koji kompanija upravlja odnosima sa ljudima i zajednicama može imati direktan uticaj na način na koji posluje i njenu profitabilnost. Loši uslovi rada kompaniju mogu dovesti do suočavanja sa bojkotom, narušavanjem reputacije ili borbe da zadrži kvalifikovane radnike. Dodatno, način na koji kompanija reaguje na globalne i lokalne događaje također potpada pod društvena pitanja.
Pored adekvatne i konkurentne plate i beneficija koje omogućavaju dobar životni standard, prednosti koje kompaniju mogu učiniti privlačnijom za sve, a posebno mlađe generacije su i fleksibilno radno vrijeme i aranžman, jednakost, raznolikost i uključenost na svakom nivou organizacije (od prakse zapošljavanja do demografskog sastava timova), društveno odgovorne inicijative i volonterizam u zajednici, mogućnost konkretnog profesionalnog razvoja i obuke koja je zanimljiva pojedincu a ne masovne obuke od kojih pojedinac nema velike koristi, ravnoteža privatnog i poslovnog života bez prekovremenog rada i rada vikendima, prilagođene cijene za hranu i piće u restoranu kompanije.
Da bi kompanije postigle navedeno, potrebno je da imaju ne samo razvijenu strategiju već i adekvatan kadar koji tu strategiju može implementirati. Sjajno rukovođenje je umjetnost te ispravno sprovođenje spomenutih aktivnosti zahtjeva odlične rukovodioce sa visokim stepenom znanja ali i emocionalne inteligencije kako bi se postojećim i novim zaposlenicima pružilo pozitivno iskustvo rada.